מגשר בשרון / נדב נישרי

תהליך גירושין הוא אחד הצמתים המורכבים והקשים אליו נקלע אדם בחייו. על פי כל המחקרים שנעשו בתחום מדובר בתהליך אבל לכל דבר אשר דורש התמודדות עם ספקטרום רחב של רגשות שחווה כל צד, מציף שלל שאלות מהותיות ופרקטיות לגבי המשך החיים, הילדים, המצב הכלכלי וסביבת המגורים. בשנים האחרונות הופנמה בקרב מרבית הציבור כי משפחה היא אינה אירוע משפטי, אלא דבר אישי לחלוטין, ולכן לשיטה המשפטית אין את הכלים המתאימים לטפל בה בשעה של משבר כל כך מורכב רגשית ופרקטית. האלטרנטיבה אליה הם פונים היא גישור. על תהליך הגישור, על יתרונותיו על תפקיד המגשר ועל בחירת מגשר בשרון נרחיב במאמר זה.

אדם שנמצא בעיצומו של תהליך גירושין מרגיש פעמים רבות שהקרקע של חייו נשמטת לו מתחת לרגליים. כתוצאה מכך החלקים האחראים על הישרדות במוח (אמיגדלה) עובדים שעות נוספות וגורמים גם לאדם היציב ביותר להתנהל בצורה בה לא היה מתנהל בימים כתיקונם.

התנהלות הישרדותית זאת עלולה לגרור כל אדם למלחמות, להליכים משפטיים ולבזבוז של זמן וכסף ובעיקר – לפגיעה חמורה בילדים. גירושין הם לא הבעיה, הבעיה היא הדרך בה ההורים מתגרשים. חשוב לדעת שיש דרך אחרת וזה ממש לא חייב ללכת לכיוון השלילי. כשההורים פועלים יחד כשותפים ומוציאים יחד את הפתרונות המקובלים ונכונים לשניהם, הם יכולים להעצים את עצמם ואת ילדיהם ובוודאי שלא לפגוע בהם. את זה ניתן להשיג באמצעות תהליך גישור גירושין בשרון עליו נרחיב במאמר זה.

גישור גירושין בשרון הוא, תהליך בו שני הצדדים נפגשים עם המגשר שתפקידו לעזור להם להגיע להסכם כולל והוגן עבור שניהם. הוא עושה זאת באמצעות שיחות משותפות עם שני בני הזוג ובשיחות פרטיות עם כל אחד בנפרד. בעזרת סט הכלים שיש למגשר הוא מכוון את בני הזוג להגדיר את מטרותיהם האישיות והמשותפות ודרך שיח זה להבין איתם יחד מה צריך לקרות בחייהם באופן פרקטי על מנת שמטרות אלו יושגו.

בסיום התהליך ולאחר שכל הסוגיות הרלוונטיות לפרידה ולבניית השותפות החדשה ביניהם לובנו בצורה מפורטת, הוא כותב בעבורם הסכם גירושין או הסכם שלום בית לחלופין גירושין (בהתאם לרצונם). ההסכם מוגש לבית המשפט או לבית הדין הרבני, שם הוא מקבל תוקף רשמי של פסק דין.

 

יתרונות תהליך גישור שמוביל מגשר בשרון

שקט נפשי – הליך גישור גירושין בשרון יאפשר מאפשר לבני הזוג שליטה מלאה בתהליך ובתקופה המורכבת ולקבוע כיצד תיראה מציאות החיים בעתיד.

חיסיון וסודיות – תהליך גישור גירושין שמוביל מגשר בשרון הוא תהליך חסוי שאין להשתמש במה שנאמר בו בבית משפט. אלמנט זה מייצר סביבה בה כל צד יכול לדבר באופן פתוח וכן מבלי לחשוש מההשלכות. רק כך ניתן לייצר שיח שמוביל לפתרונות אמיתיים שמתאימים לבני הזוג ולילדיהם.

חיסכון כספי משמעותי – גישור גירושין בשרון עולה הרבה פחות, הן כספית והן רגשית, מאשר גירושין בעזרת ייצוג עורך דין בבית המשפט. עלותו הכוללת של גישור גירושין בשרון נעה בין 5000 ₪ ל 20,000 ₪ בהתאם לכמות השעות הנדרשות לזוג להגיע להסכמות.

גישור גירושין בשרון בזמנים הנוחים לבני הזוג – כל פגישת גישור שקובע מגשר בשרון נקבעת בתאום מלא עם בני הזוג ובזמן שנוח להם. שיקולי עבודה וילדים נלקחים בחשבון כאשר קובעים את הפגישות. בתהליך גישור רק בני הזוג קובעים מתי נפגשים וכמה זמן תימשך כל פגישה. ניתן להיפגש עם מגשר בשרון בבוקר, בצוהריים וגם בערב.

מהו תפקיד מגשר בשרון בתהליך הגישור?

תפקידו המרכזי של מגשר בשרון בתהליך גישור גירושין הוא לעזור לבני זוג שנמצאים בצומת במערכת היחסים ואינם יודעים כיצד להמשיך הלאה (שלום בית או גירושין) להגיע להסכמות ולהבנות בדרך מכובדת, הוגנת ותוך התמודדות נכונה עם השאלות והקשיים הרגשיים. המגשר יחד עם הצדדים מכוונים את הגישור כך שיתאפשר לבני הזוג המתגרשים לשוחח ולהגיע להסכמות דרך הקשיים, המורכבות והכאבים. דרך ההתמודדות עם ההיבטים הרגשיים והפרקטים של הגירושין, נבנים מנגנונים והסכמות שיאפשרו את החיים המיטביים לשני ההורים ולילדיהם.

במהלך תהליך הגישור משתמש המגשר בכלים העומדים לרשותו על מנת לסייע לכל אחד מהצדדים להבין כיצד הוא רואה את המשך הדרך עבורו ואיך הוא מדמיין לעצמו עתיד טוב יותר. עתיד עם יציבות כלכלית ויכולת להגשים את חלומותיו ותקוותיו. זאת תוך כדי שימת דגש על צרכי הילדים. לאחר שהמגשר עוזר לבני הזוג להגדיר את המטרות העתידיות ואת האינטרסים המהותיים שלהם הוא עוזר לייצר הסכמות משותפות שיובילו כל אחד מההורים ואת המשפחה כולה להגשמת מטרות אלו.

בעצם נוכחותו של מגשר גירושין ניטרלי ואובייקטיבי בתוך חדר הגישור, יכולים בני הזוג לשאול שאלות, לקבל תשובות ולבטא כל רגש אותו הם מרגישים צורך להציף, בדרך שתהיה מובנת וברורה הן להם והן לצד השני.

המגשר עוזר לבני הזוג לקבל החלטות פרקטיות על העתיד הכלכלי שלהם ושל ילדיהם ונותן להם כלים שיעזרו להם לפרוק את רגשותיהם ולהתאבל על הנישואים שעומדים על סף סיום. ככל שההורים יתייחסו להליכי גירושין כהזדמנות ליצירת חיים חדשים, חיים שיהיו טובים יותר, כך קל יהיה לשני הצדדים להתגבר על הקושי הקיים בזמן התהליך ולהתקדם קדימה אל העתיד.

מגשר גירושין מנהל את הליך גישור הגירושין בהתאם לאופיים ולצרכיהם וליכולותיהם של שני בני הזוג. ישנם זוגות אשר זקוקים לגישור המתנהל בדרך יותר פרקטית ויבשה ואילו זוגות אחרים זקוקים להליך גירושין המעניק יותר מקום לרגשותיהם, לכאביהם ולתחושותיהם. במקרים מורכבים אחד הצדדים רוצה גירושין מהירים ועניינים ואילו השני רוצה לקבל יותר זמן להתאבל ולהתרגל. מצבים מורכבים אלו דורשים מהמגשר לאזן בין הצדדים ולאפשר לכל אחד מהם לקבל את מבוקשו.

מגשר מנוסה מחזיק בארגז הכלים שלו כלים מעולם המשפט, הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה, תורת המשחקים, שפת גוף, ניהול מו"מ ועוד. מגשר טוב יידע להפריד את מה שהאדם אומר ממה שהוא צריך, לזהות את האינטרסים של כל צד, ואת אלו המשותפים, ולייצר מתוכם שיח של הסכמות משותפות.

 

איך לבחור מגשר גירושין בשרון?

השאלה איך בוחרים מגשר היא שאלה קריטית בגישור. כדי לבחור מגשר בצורה הטובה ביותר עבורכם יש לשים לב לשלושה אלמנטים חשובים: החיבור עם המגשר, ניסיון המגשר, ותפיסת העולם של המגשר:

חיבור עם המגשר – הבחירה במגשר היא בחירה לחיים. המגשר שתבחרו ייחשף לסודות הכמוסים ביותר שלכם ולרצונות ולצרכים החשובים לכם ביותר. על כן חשוב מאוד שתרגישו בנוח עם המגשר ושתבטחו בו לגמרי. במקרים בהם אחד הצדדים לא מרגיש בנוח עם המגשר, הגישור ייתקע והתוצאה לא תהיה מיטבית. חשוב מאוד להרגיש בנוח ושיהיה אמון מלא עם המגשר.

חשיבות ניסיון המגשר בהליכי גישור גירושין – הליכי גישור גירושין הם הליכים מורכבים הדורשים הבנה במגוון היבטים ובהם היבטים רגשיים, פסיכולוגיים, משפטיים ותרבותיים שונים. ככל ולמגשר יש ניסיון רב יותר כך הוא יוכל לעזור לכם להגיע לפתרונות יצירתיים יותר ולהסכמים המתאימים לכם יותר.

השכלה רלוונטית של המגשר – מגשרים רבים עברו הכשרות מינימליות של 60 שעות בגישור בסיסי בלבד. הכשרה זו אינה מספקת כלל וכלל.  מומלץ לפנות רק למגשרים מנוסים בעלי ניסיון בתיקים רבים או למגשרים שעברו פרקטיקום (התמחות מעשית) בגישור גירושין בלבד.

תפיסת העולם של המגשר – חשוב לוודא שהמגשר אינו מעוניין לכפות עליכם את תפיסת עולמו ומסוגל דווקא מתוך הניסיון הרב שצבר, לאפשר לצדדים להגיע לפתרון הנכון עבורם במדוייק.

מגשר שיודע לכתוב הסכם גירושין בעצמו בסיום תהליך הגישור תקבלו מהמגשר הסכם גירושין מלא המשקף את ההסכמות עליהן הגעתם בגישור. חשוב שההסכם ישקף את ההסכמות שהושגו בדרך שמובנת לכם ולאחרים ושלא יהיו פרצות. מגשר שאינו יודע לכתוב הסכמי גירושין או שמעביר אתכם לעורך דין שיכתוב עבורכם את ההסכם, צריך לגרום לכם לתהות על רמתו המקצועית ועל שיטת עבודתו.

האם המגשר הוא עורך דין? למרות התפיסה השגויה הרווחת, מגשרים אינם חייבים להיות עורכי דין. אמנם לעיתים לעורכי דין יש יתרון בכתיבת הסכמי גירושין אך לעיתים קרובות הם נעדרים ידע נדרש בהיבטים הרגשיים והמורכבות האנושית של הגירושין. עורכי דין רבים נוטים לגשר בהתאם למה שהיה קורה אילו הצדדים היו פונים לבית המשפט או לרבני. אך מאחר ולעולם לא ידוע בתחילת הדרך מה יקרה בבית המשפט, ייעוץ זה מייצר ניגוד וניכור שהרי תמיד יהיה לא מדויק.

מגשר או מפשר – הבנת ההבדל בין גישור ופישור מאוד חשובה כשבוחרים מגשר. בעוד שמפשר יצמצם את הפתרונות לכאלה המוכרים מעולם המשפט, מגשר יעזור לצדדים למצוא פתרונות יצירתיים מעולמם הפרטי של הצדדים. מאחר ובסופו של דבר ההסכמות שיושגו צריכות להתאים למציאות החיים של המשפחה הספציפית, בהליכי גירושין עדיף לפנות למגשר ולא למפשר

זמינות המגשר – חשוב לוודא שהמגשר יכול לפגוש אתכם בזמנים הנוחים לכם (בוקר, צהריים וערב).

קירבה למקום המגורים שלכם – מומלץ למצוא מגשר שיוכל לקבל אתכם במשרד הקרוב למקום המגורים שלכם.

 

נושאים מרכזיים בגירושין עם ילדים קטנים שמעלה מגשר בשרון

במסגרת ניהול תהליך גישור גירושין עם ילדים קטנים יעלה מגשר בשרון לדיון את השאלות הבאות בפני בני הזוג. המטרה היא כי השיח ביניהם יוליד פתרונות יצירתיים ורבים ככל האפשר. חשוב לציין כי רשימה זו היא רשימה חלקית ויכולה להתרחב או להצטמצם בהתאם לצורכי הילדים והוריהם.

התנהלות כלכלית – הוצאות הילדים הקטנים (בעיקר בגיל הרך), הן גבוהות ומכבידות על כל זוג צעיר בישראל. כאשר מדובר בגירושין עם ילדים קטנים, הנטל נהיה גדול וכבד עוד יותר וההורים מוצאים את עצמם במצוקה כלכלית גדולה. על מנת ולמצוא פתרון למצוקה הכלכלית נדרשת יצירתיות רבה והרבה גמישות בזמני ההורות בשנים הראשונות. ככל שיימצאו המנגנונים שיאפשרו לשני ההורים לכלכל את עצמם ואת ילדיהם בכבוד בשני הבתים, כך יהיה קל יותר לכל המשפחה לצלוח את המשבר. מנגנונים נכונים הם כאלה ששומרים על הקשר המהותי של כל הורה עם הילד ותוך כדי כך, מאפשרים לשני ההורים לעבוד ולהשתכר כמיטב יכולתם. מנגנון אפשרי לדוגמא (כאשר ניתן) הוא מנגנון שמצמיד את זמני ההורות של ההורים לזמני העבודה שלהם. כך כאשר הורה נדרש לעבוד שעות נוספות (רצוי בזמנים קבועים וידועים מראש), יהיו הילדים בחזקת ההורה האחר ולחלופין כאשר ההורה האחר הוא זה  שנדרש לעבוד שעות נוספות.

חינוך וגידול הילדים – גירושין עם ילדים קטנים מחייבים את ההורים ליצור תוכנית הורות לשנים קדימה. בעצם במסגרת הגישור לגירושין, נדרשים ההורים לקבוע כללים על פיהם הם יגדלו את ילדיהם עד שיגיעו לגיל 18 ואף יותר מזה. במהלך הגישור ההורים בעצם מגדירים (לעיתים פעם ראשונה) אילו אנשים הם רוצים שהילדים שלהם יהפכו להיות. ילדים שהוריהם נפרדים בגיל צעיר נוטים לשכוח את התקופה בה ההורים התגוררו יחדיו אך הם ממשיכים ללמוד מהם מהי הורות טובה עד יומם האחרון. מכאן שיש צורך להפריד בין ההורות שחייבת להצליח לבין הזוגיות שנכשלה. היכולת להפריד בין השתיים יחד עם היכולת לנהל דיאלוג שוטף ולשתף פעולה בגידול הילדים, מבטיחים שהילדים יגדלו בצורה מיטבית ושלהורים תהיה היכולת להגשים את עצמם ואת רצונותיהם בצורה בטוחה וטובה לאחר הגירושין.

תקשורת מול מוסדות לימוד – כאשר הילדים גדולים הופכת התקשורת מול מוסדות הלימוד למינימלית והיא מתרחשת בעיקר סביב אירועים מיוחדים במהלך שנת הלימודים. כאשר הילדים קטנים נדרשת מעורבות יתר מההורים בכל הקשור להתנהלות הילד במוסד הלימודים (בעיקר פעוטון בגיל הרך וגן עירייה). הצורך לוודא שתמיד יש בגדים להחלפה, טיטולים, תחליף חלב לתינוקות, סנדוויץ’ לארוחת בוקר יחד עם אין ספור התקלות שנדרשים ההורים לפתור ברגע האחרון כי יש פעילות מיוחדת בגן, מחייבים חלוקת תפקידים מאוד ברורה ולקיחת אחריות של שני ההורים, על מנת לוודא שהדברים לא נופלים בין הכיסאות. במסגרת גישור גירושין עם ילדים קטנים רצוי להגיע להסכמה ששני ההורים יהיו מכותבים להודעות הנשלחות ממוסדות הלימודים ומגופים חיצוניים אחרים, על מנת וגם אם האחריות מונחת על כתפיו של אחד, ההורה האחר יוכל לתמוך ולהיות לעזר לעת הצורך. מעורבות מסוג זה גם מונעת תחושות של חוסר שיתוף פעולה וחוסר הערכה אצל ההורה שלקח על עצמו את הניהול השוטף.

לסיכום, גירושין הם אירוע מורכב, עצוב וקשה אבל אם מנהלים אותו נכון, בשיח פתוח, בחתירה להסכמות משותפות, בתקשורת טובה – הם יכולים גם להפוך לנקודה ממנה כל אחד מההורים והילדים יוכלו לצמוח. זוהי הזדמנות להסתכל על החיים ולשאול מה אנחנו רוצים באמת, מה יגרום לנו לביטחון, מה יסב לנו אושר, איך נהיה מסופקים – ואז לסדר את המציאות ולמצוא את הפתרונות שיובילו להגשמת המטרות הללו. זה בדיוק התהליך שיעביר מגשר בשרון וזוהי כל מהותו של תהליך גישור הגירושין.

 

נדב נישרי הינו מגשר מומחה, מחבר הספרים להתגרש בשלום  ושותפות חדשה ועומד בראש המשרד נדב נישרי מגשרים המתמחה בגישור אזרחי במגוון תחומים

 

עוד כתבות מעניינות:

חקירת כוחן של מערכות הידראוליות: הכוח המניע בתעשייה המודרנית

בעולם המהיר של התעשייה המודרנית, היעילות והפרודוקטיביות הם המפתח. אחד הגיבורים הלא מוכרים מאחורי הקלעים היא המערכת ההידראולית. מייצור ועד בנייה, מערכות אלו ממלאות תפקיד חיוני בהנעת מכונות כבדות והבטחת פעולות חלקות. במאמר זה נתעמק בפעולות של מערכות הידראוליות, היישומים שלהן והכוח העצום שיש להן.

קרא עוד »

ספה נפתחת למיטה מדריך מקיף לקנייה ושימוש בספות להמרה

האם אתם זקוקים לפתרון רב-תכליתי ופרקטי לחלל המגורים שלכם? אל תחפש יותר מאשר ספה נפתחת! רהיט חדשני זה לא רק מספק מקומות ישיבה נוחים אלא גם הופך למיטה בעת הצורך. במדריך המקיף הזה, נחקור את כל מה שאתה צריך לדעת על קנייה ושימוש בספה נפתחת.

קרא עוד »
ביטוח רכב

ביטוח רכב – מדוע ביטוחי רכב התייקרו וכיצד ניתן להתמודד עם זה

שורה של פרסומים שהופיעו בשנה האחרונה באתרי כלכלה ורכב מובילים, מגלים שמחירים של פוליסות ביטוח רכב עלו באופן דרמטי מאז תחילת העשור, ועל פי הערכות הם ימשיכו להתייקר גם בעתיד הקרוב מבלי שאיש יודע לומר מתי זה ייעצר.

קרא עוד »
נשק

רישיון נשק – מה צריך לדעת ולמי זה יכול להתאים

במשך שנים רבות, ידענו שאם חס וחלילה נרגיש מאוימים על ידי גורם מסוים אזי שכוחות הביטחון ידאגו להגן עלינו ולהבטיח את ביטחוננו. בין אם זה הצבא או המשטרה. גם היום הם עושים את עבודתם, אך לצערנו האיומים גדלו והפכו להיות מורכבים ומפתיעים יותר.

קרא עוד »

לפרסום כתבה באתר

השאירו פרטים ונחזור בהקדם

חקירת כוחן של מערכות הידראוליות: הכוח המניע בתעשייה המודרנית

בעולם המהיר של התעשייה המודרנית, היעילות והפרודוקטיביות הם המפתח. אחד הגיבורים הלא מוכרים מאחורי הקלעים היא המערכת ההידראולית. מייצור ועד בנייה, מערכות אלו ממלאות תפקיד חיוני בהנעת מכונות כבדות והבטחת פעולות חלקות. במאמר זה נתעמק בפעולות של מערכות הידראוליות, היישומים שלהן והכוח העצום שיש להן.

קרא עוד »

ספה נפתחת למיטה מדריך מקיף לקנייה ושימוש בספות להמרה

האם אתם זקוקים לפתרון רב-תכליתי ופרקטי לחלל המגורים שלכם? אל תחפש יותר מאשר ספה נפתחת! רהיט חדשני זה לא רק מספק מקומות ישיבה נוחים אלא גם הופך למיטה בעת הצורך. במדריך המקיף הזה, נחקור את כל מה שאתה צריך לדעת על קנייה ושימוש בספה נפתחת.

קרא עוד »
ביטוח רכב

ביטוח רכב – מדוע ביטוחי רכב התייקרו וכיצד ניתן להתמודד עם זה

שורה של פרסומים שהופיעו בשנה האחרונה באתרי כלכלה ורכב מובילים, מגלים שמחירים של פוליסות ביטוח רכב עלו באופן דרמטי מאז תחילת העשור, ועל פי הערכות הם ימשיכו להתייקר גם בעתיד הקרוב מבלי שאיש יודע לומר מתי זה ייעצר.

קרא עוד »
נשק

רישיון נשק – מה צריך לדעת ולמי זה יכול להתאים

במשך שנים רבות, ידענו שאם חס וחלילה נרגיש מאוימים על ידי גורם מסוים אזי שכוחות הביטחון ידאגו להגן עלינו ולהבטיח את ביטחוננו. בין אם זה הצבא או המשטרה. גם היום הם עושים את עבודתם, אך לצערנו האיומים גדלו והפכו להיות מורכבים ומפתיעים יותר.

קרא עוד »

מפיץ ריח לבית – כיצד הוא משרת אותנו?

במהלך היום, הבית שלנו סופג ריחות שונים ומגוונים. חלקם נעימים יותר, חלקם נעימים פחות. ריחות אלו יכולים להיווצר ממקורות פנימיים, קרי מתוך הבית, ויכולים להגיע מבחוץ. לצערנו, לא פעם הריחות שנוצרים הם מאוד לא נעימים ואנחנו צריכים למצוא דרכים כיצד להתמודד איתם ואיך להעלים אותם.

קרא עוד »